Lycklig

Ibland kan man få en trevlig stund i tillvaron och igår var J och jag hos ett par nya vänners bekanta och vi sitter vid kaffet, småpratar och ämnet som kommer upp är bilar.
Det visar sig att han är åkare och kör flisbil och han sitter och pratar med J om detta...han frågar J om han kört lastbil, J svarar nej men Marie kan köra.......
Jag och frun sitter och småpratar, nu är det plötsligt jag som är intresset och jag får frågan vad jag kört....ni vet säkert vad=)
Han blev genast intresserad och diskussionen var igång..-han säger så då har du körkort?
Jajemen blir svaret...- han frågar hur länge sen jag körde...och om jag skulle klara att köra idag..varför inte säger jag...och visar upp kortet.
Då vill jag se det säger han, hans fru tittar lite förvånat på honom....vi med men efter kaffet går vi iväg till gårdsplanen och där står flisbilen med släp.
Ska vi ta en tur?
Perfekt tänker jag en nästan ny bil...undrar vad det är för växellåda. jaha.med Opticruise jaja vi får väl se men oj vad enkelt...annat var det med dom gamla växelspakarna...men nog om det.
Vi klättrar upp i hytten och jag får en snabb koll...ok vi provar lite ringrostig med allt nytt..men motorn mullrar och vi rullar iväg och efter en stund känner jag mig lite mer säker på nyheterna.
Känslan infinner sig direkt, en känsla som sitter i ryggmärgen skillnaden är ju att nu har jag släp efter och jag är van vid trailer.
Jag tittar på honom...han sitter avslappnad och njuter..hmm du kan ju köra säger han det var som fasen säger han och ler.
Vägen försvinner under däcken och vi kommer ut på en större väg..jag känner mig riktigt hemma och när vi sen kommer hem efter någon mils körning är vi tillbaka och jag backar upp vid verkstaden.
Du det här gick ju bra säger han...J och dom andra stod och såg när vi kom tillbaka...
Du är inte sugen på att jobba extra? jag ska fundera på det blir svaret...och plötsligt har jag möjligheten att köra igen..är det inte otroligt.
Vi bestämde att jag ska hänga med på ett par vändor för att kolla läget....ska bli spännande för flis har jag  aldrig kört, pellets på pall har funnits på flaket med det är ju inte samma sak.
J gav mig en stor kram och sa att han var stolt...barnen, frun och dom andra tyckte det var tufft och under middagen fick jag berätta vad jag varit med om som förare. Kram från en överraskad men väldigt lycklig Marie=)

3 kommentarer:

  1. Åh vad spännande hur gick det? ska du börja köra igen?
    Han ägaren blev nog både impad och lite överraskad:)
    Kramizar & pussar

    SvaraRadera
  2. Jag är inte förvånad för du är bäst helt enkelt och du borde återta vägarna igen=)
    Var det igår du skulle följa med? spännande och hoppas du gillar det. kram och puss

    SvaraRadera
  3. Älsklingen vi syns snart! nu ska jag sova..God Jul och krama J från oss

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid att skriva!
Kram