Fundering

Jag satt och tittade på Uppdrag granskning och man kan inte låta bli att bli förbannad, ja irriterad faktiskt för allt rasar..vi har snart inga jobb kvar, tur att jag fick klara mig ur det där och jobba med annat.
Usch vilken synism av speditörerna bara ta den billigaste..och dom fattar inte att det kommer att innebära slutet för dom själva för snart kommer en billigare speditör och ersätter dom själva...

Tänk om det hade uppmärksammats för väldigt länge sen, det är försent eller väldigt sent men samtidigt är det bra att det tas upp.
Vi är många som drabbats av chauffördöden... jag har själv jobbat som tradarchaffis under många år men 2011 ställde stängde jag dörren till chaffisjobbet och sökte nytt och jobbar nu inom vården.
Vad svenskarna inte tänker på är att först blir vi förare av med jobben, sen blir det byggjobbare..butikanställda..industriarbetare och vårdpersonal..sen finns det inga svenskar som jobbar alls och hur går det då? vem ska köpa varorna som företagen tillverkar och vill sälja?
Nä fyy fasen för detta och tänk bara på alla trafikfarliga lastbilar med utländska skyltar som knappt håller ihop..dom kör 15-20 timmar dygnet runt, skiter i att säkra last och åkerierna drar ner på bränslekostnader genom att köra på utländsk diesel.
Miljö? ansvar, moral, och förnuft..knappast..vansinne är vad det är och vi gräver vår egen grav, frågan är bara när vi trillar i eller har vi redan gjort det?
Sen ger jag mitt stöd och hälsar faktiskt till dom få svenska förare som finns kvar...ni borde finnas med på Unescos lista över utrotningshotade djur.
Kram Marie

Jaha vänner jag bröt tystnaden för nu när våren kommit..vi har ju bara minus 8=) och SOL! så då får man lite energi och har man ledig helg..andra helgen på rad, ja jag var ju hos Linda och var lekledare=) nu är jag 100% jonas flickvän...och vi ska göra Göte ikväll restaurang..bio och sen hem för en....lugn hemmakväll i soffan..efter typ 3 på natten då=)
Kram på er! Marie

7 kommentarer:

  1. Hej sötis välkommen tillbaka=)
    Bra skrivit man undrar just när vi ssk ska bli arbetslösa av samma orsak.
    kram, hälsa J och hoppas ni haft det kul ikväll/natt=)

    SvaraRadera
  2. Jäklar jag trodde du hade slutat bloggen..men bra att du finns kvar & n jättekram från oss!!

    SvaraRadera
  3. Ska du oxå ut på promenix synd at vi inte kan gå tillsammans..men ha en underbar dag det ska vi ha=) kramiz

    SvaraRadera
  4. Visst fasen vi var ju på masten slutet 80talet..men vi hade ju rätt mycket för oss förr..nu är vi gamla och förnuftiga hi hi

    Jag minns inte mycket för då hade jag ångrat en hel del säkert..ja du med sötis=) kram

    SvaraRadera
  5. Vi önskar Glad Påsk hoppas din kväll blev bra på jobbet kram

    SvaraRadera
  6. Ville bara kolla läget? vi har ju inte hörts sen i onsdags..fy vad jag saknar dig..gullet kram

    SvaraRadera
  7. Spanar in på kvällen & hoppas du har det bra!
    Vi pyret & jag soffligger & tittar p tv med svärfar. kramiz

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid att skriva!
Kram