Fix.. trix

Jobbcykeln ville inte idag..jag var på utejobb i hemtjänsten och en av cyklarna som finns tillgängliga var min för en förmiddag och vad händer..jo jag kommer ut från ett ärende och cykellåset går inte upp..frustration och smärre ilska tonar upp sig..förb skitlås väser jag och fipplar med nyckeln..inget händer..sata..n jag ska ju till nästa ärende..och jag får en brainstorm...fan nu jävlar tänker min höger fot..och jag sparkar till utan bara fasen..cykel som jag håller i välter..en äldre tant tittar förundrat på lite håll och  jag gör ett nytt försök efter att cykel nu åter står på upp...tanten har sett mina kläder..hemtjänst..=) och  tänker nog att den där flickan vill jag nog inte ha besök av...eller kanske tvärt om..hon är det ruter i..hon kan nog städa ett helt hus själv..hmm..jo låset prövar igen och JAAA det går upp så en rejäl högerdoja gjorde det..hoppas inte kommunen läser detta för då får jag nog en liten varning..men men sjukvårdspersonal...speciellt hemtjänst ska ju klara alla situationer..även låsta såna...
Så har min dag varit hur har din dag sett ut?...kram

1 kommentar:

  1. Ha! ... har alltid sagt att du har en tung högerfot=) så tanten blev nog imponerad.
    Klart att vi vårdtjejer är hårda typer med varmt hjärta..och på morgonen kalla händer=) kram tillbaka

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid att skriva!
Kram