Riktigt kallt

Jag gillar inte vintern, kallt, ruggigt och mörkt även om det är mysigt att krypa upp i en soffa med tända ljus och lite gofika men på hemväg idag (med buss) så insåg jag att trots mössa och handskar så var det riktigt hemskt i blåsten när man både på morgonen och kvällen väntade på bussen så nu väntar tekoppen en filt och lite TLC i soffan för en frusen själ.
Och som grädden på moset så ska man upp imorgon och jobba vid sju, men jag har ju lagt schemat själv och har en viktig grej imorgon efter jobbet så då passar det att jobba till tre.
Sen ska jag åka till lämpligt gym ja för vi kommunanställda får nämligen rabatt så det är dags för dököttet att röra på sig så jag ska bli vältränad, taggad och rent av skitsnygg, undrar om det hinner hända innan Jonas kommer hem på fredag? men till dess ä'r jag soffpotatis.
Nu ska se vad som är på teven krypa långt ner i soffan och njuta av en lugn hemmakväll förstås med Jonas och en härlig fleecefilt över oss båda och en varm kopp te, kram på er

2 kommentarer:

  1. Är du ledig ikväll så kan vi ju höras? nu hoppar jag i säng en stund sen kanske lite bad...ska jag använda skum eller inte? badankan för nog vänta på T&O..jag sover iallafall zzzzzzzzzzzzzzzz puss

    SvaraRadera
  2. Äsklingen vilken lyx och ta en x-tra dusch med j för man vet ju aldrig när en ledig fredag men j händer igen..
    Now it s a party..sara..me style We go girls sorry bad inglish..typ ha ha nej jag är inte full så säg inget till mamma..el Lindis kramiz

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid att skriva!
Kram