Slut.......

Då var det slut...vid halv fem parkerade jag lastbilen utanför terminalen och låste, klappade dörren och traskade in på kontoret och lämnade in nycklarna och vi som slutade bjöds på tårta/kaffe och sen gick jag ut för sista gången..stannade i grindhålet och slängde en lång blick på lastbilarna, sorgligt men sant min anställning som chaffis är slut efter att jag kört sen -94.

Så nu mina vänner börjar mitt nya liv och ikväll ska Jonas och jag bara stanna hemma för jag känner knappast för att göra något speciellt, är rätt tom, men visst vi får lön fram till mars, och jag har ju faktiskt fått arbete som undersköterska vid nyår.
Men morgon kommer vi att packa ihop och dra iväg hem till Linda och hennes familj där vi kommer att fira jul och nyår, min mamma och pappa kommer också dit.
Så nu kryper jag och Jonas upp i soffan och ska kolla film så kram på er alla goa människor.
Marie

1 kommentar:

  1. Min vän och älskling jag älskar dig och vet att du landar på fötterna och precis som jag skrev i messet så är du en jättestark människa som kommer att bli en utmärkt undersköterska.
    Vi syns i morgon och jag ska tänka på dig hela dagen till vi ses.
    Puss på dig min älskling

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid att skriva!
Kram