Första arbetsdagen

Min första dag på jobbet var givande och intressant och jag hade rätt kul men man är ju lite pirrig att vara ordinarie personal plötsligt, och morgonarbetet var ju lite ovant, men man gör så gott man kan och det flöt på.
Det är ju alltid rutiner man inte är van vid men med god hjälp så fixade det sig.
Så nu ska jag sätta mig i soffan och vänta på att Jonas kommer vid åtta och undertiden har jag en kopp te som tröst...och jag har så mycket att prata om..allt man varit med om men han inte tycker är intressant eller jo han lyssnar iallafall.
Tre dagar kvar på denna vecka sen är man ledig fredag-lö-sö lyx men så är det i vården..tänk jag jobbar som undersköterska nu....känns lite konstigt men rätt skönt.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Du klarade dig galant det är säker på och det är jättekul att du börjat nu du blir snart varm i kläderna.
    Lilla T hade en hel utläggning om vad hon trodde om skolan, så många frågor och funderingar.
    Kram till dill dig och Jonas och mys nu i soffan=)

    SvaraRadera
  2. Kul! och du fixar det ska du se, kämpa på och ge dig aldrig
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid att skriva!
Kram