Hundar...

Alltså vi var på hundshow i helgen och man kan inte annat än bli förvånad över denna hysteri med rasrenahundar.. längd, hållning och annat som är SÅ viktigt tydligen men visst vi tyckte det var mycket intressant att följa allt och titta på alla utställningshundar=)

Och dessa namn på hundarna...ju längre namn och invecklat desto finare...det är tydligt att jag och Jonas knappast tillhör den världen och så Lindas vilding bordercollies är ju 100% normala trots dampfasoner och ett helvetes energi framstår som helt normala i mina ögon.
Min undran är vad är det för fel på blandras hundar? jag tycker iallafall att dom är minst lika värdefulla.

Nu sitter jag och tittar på Jonas som intagit soffan...ser rätt mysigt ut så jag avslutar bloggandet och ansluter mig....

3 kommentarer:

  1. Håller med för toffsar..rosa kläder..fluffhår och annat kan förställa den mest gulliga hund...blandras är modellen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack och visst vill vi ha en sängplats om ni har det! tack snälla!!
    sitter på jobbet och väntar på taxi...skittråkigt..ett tandläkarbesök...
    får se när jag komner hem..

    SvaraRadera
  3. Mina odjur=) hade rivit hela hallen men varken dom eller jag vill ha någonting med sånt och göra utan vi trivs bäst här på landet där man kan njuta i en fårhage eller i skogen=)
    Bordercollies rules!
    Hoppas du haft en bra arbetsdag!
    Kram sötis...

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid att skriva!
Kram