Sol!

Min ledig förmiddag bjuder på solsken..skönt men jag har ju ingen att få sällskap med på min promenad för alla jobbar så jag får ta en promenad själv.

Men ingen fara uti solen ska jag iallafall, och jag kan inte annat än fundera över den tragedi som hände på E20 och man blir så förbannad att Sverige fortfarande envisas med att kalla dessa skitvägar för europaväg...vilket jävla skitsnack smala, dåliga utan vajerräcke och totalt sanslöst att livsnervsvägen mellan Göteborg och Örebro ska vara en sån skitväg.

Hade det varit Stockholmtrakten så hade vägsatan varit ombyggd för flera år sen och än en gång har offer för krävts för dessa vägar som knappt kan räknas som väg.
tänk en hel familj och allt hade aldrig hänt om det funnits vajerräcke, då hade olyckan slutat med en förstörd bil och en strandsatt men oskadad familj.

Och allt beror på att Sveriges jävla regering satsar allt på Stockholm och EU euroskiten och skiter i oss andra, för pengar finns till ombyggnad, om inte dom skickar pengarna till eu:s valuta som har krisdagar...fy fan och den politiker som vågar säga att det tar 10 år att innan vägen europavägarna byggs om skulle få sitta framför dom anhöriga till familjen som dog och säga det rakt i deras ansikte, så får vi se hur många politiker som vågar.

Jag har ju själv kört långtradare i många år och haft den jävla vägen som hemmaplan och man har haft hjärtat i halsgropen ibland men klarat sig, så mina tankar går till chaffisen i flisbilen och hoppas han får riktig hjälp att ta sig tillbaka till livet efter en sån sak.
Och tankarna går ju även till familjens anhöriga men jag kan inte skriva något om det annat än så här...det är tomt i mitt huvud.
Usch jag blir så förbannad så nu får jag ta en promenad istället...
Kram Marie

3 kommentarer:

  1. Håller med dig vännen det är förjävligt att Sverige ska offra folk på vägarna för snålhetens skull.
    Mitt hjärta gråter för dom drabbade.
    Kram på dig och ha en bra kväll..är tidigt hemma idag..slapp hämta ungarna! lyx=)

    SvaraRadera
  2. Jävlar vad orättvist och jag grät när jag hörde det....

    SvaraRadera
  3. Man säger bara fy fan för denna dubbelmoral där politiker å andra sidan skryter med Sveriges satsning på nolltolerans målet för trafikoffer och sen har en vägstandard som närmast liknas vid 60 talets riksvägar och idag heter dom europavägar..
    Omedelbar ombyggnad är ett krav
    Kram på dig!

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid att skriva!
Kram